Intake
Met onze klant worden de scope van het traject, de doelstellingen en de planning vastgesteld.
Onderzoek en analyse
We verrichten veelal een ‘0-meting’ en analyse van ‘Soul’ en de afstemming met ‘Strategie’ en ‘Structuur’. De ‘0-meting is onder andere gebaseerd op het Job Demands-Resources model (JD-R, Schaufeli & Bakker, 2004). Energiebronnen, stressoren, persoonlijke hulpbronnen en bevlogenheid worden gemeten, zowel voor de medewerkers individueel als voor het bedrijf of de afdeling als geheel. Medewerkers nemen deel aan het kwantitatieve onderzoek door middel van onze unieke on-line vragenlijsten gebaseerd op het JD-R model. De klant kan real time on-line en ook middels een app de voortgang volgen. Naast kwantitatief onderzoek wordt ook kwalitatief onderzoek verricht (interviews, desk research).
Quick Wins en Big Wins
Op basis van een grondige analyse van de data afkomstig uit het kwantitatieve en kwalitatieve onderzoek worden maatwerk interventies gedefinieerd, de Quick Wins en Big Wins. In samenspraak met de klant worden de belangrijkste Quick Wins en Big Wins geïmplementeerd.
Evaluatie en 1-meting
Na ongeveer 6-9 maanden wordt de impact van de geïmplementeerde Quick Wins en Big Wins gemeten, opnieuw gebruik makend van het Job Demands – Resources model (‘1-meting’). Geverifieerd wordt in welke mate specificieke energiebronnen zijn versterkt en specifieke stressoren zijn verminderd. Ook wordt gemeten in welke mate de bevlogenheid is toegenomen.